• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

رفع شوري غذا با راهكارهاي ساده

۷ بازديد

قطعا شما هم آشپزي را ديده‌ايد كه به‌رغم تجربه و دقت در آشپزي گاهي در افزودن نمك به غذا اشتباه كرده باشد. اين مسئله به‌خصوص در مهماني‌ها دردسرساز مي‌شود.

رفع شوري غذا

شور شدن غذا اتفاقي است كه ممكن است براي هر فردي در آشپزي پيش بياييد كه برطرف كردن آن غيرممكن نيست و مي‌توان به راحتي شوري غذا را از بين برد. مي‌دانيد كه شور شدن غذا به معني اين است كه نمك مصرفي بيش از اندازه در غذا استفاده شده است و خوردن آن را كمي دشوارتر كرده است، ولي بايد بدانيد كه براي رفع شوري غذا راه‌هاي زيادي وجود دارد كه ما در اين بخش از مجله دلتا شما را با چند ترفند آشنا مي‌كنيم.

رفع شوري غذا با استفاده از قند

يك قند را داخل يك قاشق بگذاريد و آن قاشق حاوي قند را داخل قابلمه غذاي خود قرار دهيد. قرارگيري قاشق طوري بايد باشد كه قند آب نشود و پس از اينكه لحظاتي سپري شد مي‌توانيد قاشق و قند را از داخل غذا برداريد.

برطرف كردن شوري غذا

برطرف كردن شوري غذا با سيب‌زميني

يك سيب‌زميني را پوست بگيريد و آن را به دو قسمت تقسيم كنيد و داخل غذاي در حال جوش بيندازيد. پس از پخت غذا به راحتي مي‌توانيد سيب‌زميني را از داخل آن خارج كنيد.

استفاده از ميوه

در بعضي غذاها همچون خوراك سبزي يا گوشت مي‌توانيد از ميوه‌ها استفاده كنيد؛ مثلا چند تكه آناناس يا سيب انتخاب خوبي براي مخفي كردن مزه شوري غذا هستند.

استفاده از آب

اگر غذايي كه پخته‌ايد مثل آبگوشت يا خورشت آبكي است مي‌توانيد مقداري آب به آن بيفزاييد. البته بايد توجه داشته باشيد كه از تبخير آب غافل نشويد.

از بين بردن شوري غذا

افزايش حجم غذا

اگر از مواد اوليه غذا باقي مانده است مي‌توانيد با اضافه كردن آن به غذا شوري غذا را تا حدود زيادي برطرف كنيد.

استفاده از اسفنج

وقتي هيچ راهكاري براي رفع شوري غذا نداريد، مي‌توانيد از داروخانه يك اسفنج بهداشتي خريداري كنيد و آن را داخل غذا قرار دهيد تا به مدت ده دقيقه با آن بجوشد و نمك غذا را به خود بگيرد.

شستن سبزيجات

اگر بعد از اينكه نمك را اضافه كرديد غذايتان شور شد مي‌توانيد سيب‌زميني، لوبيا سبز يا سبزيجات و… را دوباره بشوييد تا از شوري غذاي خود كم كنيد.

نمك

اضافه كردن شكر يا مواد اسيدي

براي اينكه طعم شوري غذا را كاهش دهيد مي‌توانيد از مواد اسيدي مثل عصاره مركبات، گوجه فرنگي، سركه و ترشي استفاده كنيد.

حواستان به بخار شدن آب باشد

غذاهاي آبكي مثل انواع آش‌ و خورشت مقداري از آبي را كه اضافه كرده‌ايد در ابتدا از دست مي‌دهند؛ پس بهتر است نمك را در مراحل آخر به آن‌ها اضافه كنيم.

رفع شوري غذا با استفاده از خامه

اگر سبزي‌اي كه بخارپز كرده‌ايد شور شده است مي‌توانيد آن را با مقداري خامه سرو كنيد و يا مي‌توانيد سبزي‌تان را در مخلوط آب جوش و خامه قرار دهيد تا كمي از نمكش كم شود، اما در اين صورت كالري غذايتان كمي بالا مي‌رود.

salt

پيشنهاد مطالعهفوت و فن داشتن آش رشته خوشمزه را هم بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.