• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

ترفندهاي آشپزي كه آشپزها به شما نمي‌گويند

۹ بازديد

پخت بايد به طور كامل طبق دستورالعمل انجام شود، در غير اين صورت كيك‌‌‌‌ها، كلوچه‌‌‌‌ها يا كوكي‌‌‌‌هاي شما ممكن است در سطل زباله ريخته شود.

ترفندهاي آشپزي

بعضي كارهايي كه ما انجام‌‌‌ مي‌دهيم به نظر درست‌‌‌ مي‌آيد، زيرا هميشه اين كار را انجام داده ايم. اما چنين رفتارهاي معمولي در آشپزخانه، ما را از كشف استعدادهاي آشپزي‌مان محروم‌‌‌ مي‌كند. در اين بخش از مجله دلتا برخي از ترفندهاي آشپزي را جمع‌آوري كرده‌ايم كه پخت و پز را آسان و دلپذير‌‌‌ مي‌كند.

همه سبزيجات نبايد در يخچال نگهداري شوند

بسياري از مردم هنوز هم ميوه و سبزيجات خود را در يخچال نگهداري‌‌‌ مي‌كنند تا ظاهرا آن‌ها را به مدت طولاني‌تر حفظ كنند. با اين حال، اين يك اشتباه است و ترفندهاي آشپزي‌‌‌ مي‌گويند كه بهترين حالت نگهداري سيب‌زميني، گوجه‌فرنگي، موز و سيب خارج از يخچال است.

روش هاي دقيق پخت و پز

گوشت را در يخچال بگذاريد

يكي ديگر از ترفندهاي آشپزي اين است كه گوشت منجمد را در يك كاسه مناسب قرار دهيد و آن را در يخچال قرار دهيد تا به مرور يخ آن باز شود. گوشت را در آب نگذاريد، به‌خصوص در آب گرم نگذاريد، زيرا اين كار ظاهر و طعم آن را خراب‌‌‌ مي‌كند.

شير را داخل در يخچال قرار ندهيد

دماي در يخچال كمي بالاتر از بقيه قسمت‌ها است. علاوه بر اين، باز كردن در منجر به جهش درجه حرارت و كوتاه شدن عمر شير‌‌‌ مي‌شود.

شير

ماكاروني را زماني كه در آب جوش است هم بزنيد

يكي از ترفندهاي آشپزي اين است كه ماكاروني را در اولين دقيقه هم بزنيد تا ته ماكاروني‌‌‌‌ها به قابلمه نچسبد و بالاي آن‌ها سفت بماند.

ماكاروني

در فر را در زمان پخت باز نكنيد

با باز كردن در فر، درجه حرارت آن را كاهش‌‌‌ مي‌دهيد. اين كار باعث‌‌‌ مي‌شود نان يا شيريني شما به خوبي پف نكند.

نان را در يخچال قرار دهيد

نان بايد در يك مكان سرد و خشك، يعني داخل يخچال نگهداري شود. فقط مطمئن شويد كه به خوبي بسته‌بندي شده است، به طوري كه بوي مواد غذايي ديگر روي آن اثر نگذارد.

به جاي افزودن نمك زياد، از سركه استفاده كنيد

ترفندهاي آشپزي مناسبي هم براي سالم سازي غذا وجود دارد، با استفاده از آب ليمو و سركه بالزاميك، سركه انگور و يا سركه سيب‌‌‌ مي‌توانيد عطر و طعم شورتري به غذا بدهيد و از مصرف مقدار زيادي نمك دوري كنيد. مطمئن شويد كه سركه در حال پخت غذا تبخير شود.

پختن پيتزاي ترد و طلايي

پيتزا

براي پخت پيتزا، خمير را به مدت ۲-۳ دقيقه قبل از ريختن چاشني روي آن در فر قرار دهيد. اين كار پايه را از رطوبت محافظت‌‌‌ مي‌كند.

نكته دوم: خمير را روي يك ورق گرم قرار دهيد و سپس آن را تزئين كنيد.

داخل شيشه‌‌‌‌ها بايد فضاي آزاد وجود داشته باشد

نگهداري مواد غذايي يك كار دشوار است. فضاي بين قسمت بالاي مواد غذايي و لبه شيشه خيلي مهم است. اين فضا اجازه‌‌‌ مي‌دهد تا مواد غذايي وضعيت خود را حفظ كنند و متورم نشوند. اگر اين فضا را در شيشه قرار دهيد، شيشه و همچنين غذاهاي داخل آن، سالم باقي‌‌‌ مي‌مانند.

شيشه غذا

پيشنهاد مطالعه: شامي با سس انار ، غذاي مناسب براي شب يلدا را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.