• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

غذاهاي سنتي ايراني كه سفره شما را شگفت‌انگيز مي‌كند

۷ بازديد

كشور ايران تنوع غذايي بسيار بالايي دارد و بعضي از غذاهاي ايراني طرفداران زيادي هم در ايران و هم در ساير نقاط جهان دارند. شناخت اين غذاها به ما در مهماني‌ها كمك مي‌كند.

غذاهاي سنتي ايراني

كشورمان ايران سفره‌اي است گسترده كه با انواع و اقسام خوراكي‌‌هاي خوشمزه و خوش‌رنگ رنگ‌آميزي شده است. هر گوشه از اين خاك، آداب و رسوم گوناگون، آب و هوا و محصولات متنوع و شيوه زندگي منحصربه‌فرد خود را دارد. بنابراين با وجود چنين تنوع و گستردگي بايد انتظار وجود غذاهاي مختلف با دستور پخت‌‌هاي خاص و ويژه را داشته باشيم. با مجله دلتا همراه باشيد تا پنج نوع از غذاهاي سنتي ايراني را بشناسيم.

آنچه از گذشته و سنت نياكان ما باقي مانده سراسر رنگ و زيبايي و مهر است. پيروي از شيوه آنان و خوردن غذاهايي كه آن‌‌ها استفاده مي‌كردند حس نزديكي خوشايندي با گذشته را در ما ايجاد و قلب‌‌هاي ما را به عزيزانمان نزديك‌تر‌ مي‌كند.

قورمه سبزي

قورمه سبزي از آن نام‌‌هاي آشناي همه ما ايرانيان است. غذاي سنتي ايراني و در عين حال خوشمزه و همه‌پسند. اين غذاي جذاب و سنتي از تركيب گوشت گوساله، لوبيا و سبزي مخصوص و ليمو عماني تهيه‌ مي‌شود.

طرز تهيه غذاهاي سنتي ايراني

جالب است بدانيد به ميمنت وجود چنين غذاي خوشمزه‌اي در فرهنگ ما يك روز ويژه را با اين نام نام‌گذاري كرده‌اند. اولين شنبه از ماه آذر هر سال خورشيدي را روز جهاني قورمه سبزي‌ مي‌نامند.

باقالي پلو غذاي مجلسي سنتي ايراني

يكي از انواع پلوهاي خوشمزه و سنتي و مجلسي باقالي پلو است. اين غذا از تركيب برنج و شويد و باقالي پخته‌ مي‌شود كه اگر باقالي و شويد تازه باشد طعم بهتري هم خواهد داشت. باقالي پلو را‌ مي‌توان در كنار مرغ يا گوشت ماهيچه و گردن سرو كرد كه ما ايراني‌‌ها بيشتر عاشق باقالي پلو با ماهيچه هستيم.

باقالي پلو

زرشك پلو با مرغ غذاي سنتي مهماني‌‌ها

اين غذاي سنتي و در عين حال پركاربرد كه هم‌ مي‌تواند در مهماني‌‌ها و هم در مواقع معمولي استفاده شود بسيار خوشمزه و باب طبع انواع سليقه‌‌ها است. روش پخت آن كه حتما به آن آشنايي داريد عبارت‌اند از پختن و سپس سرخ كردن مرغ‌‌ها و سپس برنج و استفاده از زرشك و زعفران و خلال پسته و بادام براي تزيين.

ته چين غذاي سنتي و مجلل

اين غذاي پرطرفدار ايراني در مهماني‌‌ها به عنوان غذايي خوشمزه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از گذشته ايرانيان براي ميزباني از مهمان اين غذاي خوش‌رنگ و زيبا را انتخاب كرده‌اند. ته چين تركيبي از برنج زعفراني به همراه كمي ماست و گوشت مرغ يا گوشت قرمز است كه به صورت لايه لايه با برنج چيده‌ مي‌شود. ته چين قالبي‌ مي‌تواند در مهماني‌‌هاي مختلف سفره شما را زيباتر كند.

غذاهاي سنتي

غذاي سنتي و جذاب خورشت فسنجان

فسنجان جزء غذاهاي سنتي ايراني است كه با اصالت شمالي خود و طعم ويژه و مخصوصي كه دارد مي‌تواند باب ميل اكثر افراد باشد. در تهيه اين خورشت از رب انار و گردو خردشده استفاده‌ مي‌شود. گوشت مورد استفاده هم‌ مي‌تواند گوشت گوساله چرخ‌شده يا تكه‌‌هاي مرغ باشد. هر دو مورد طعم لذيذ و فوق‌العاده‌اي دارند.

غذاهاي ايراني

پيشنهاد مطالعهطرز تهيه كباب لاپلو، سريع و دلپذير را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.