• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

رولت هندوانه اي به دو روش، با فر و درون تابه

۹ بازديد

رولت هندوانه‌اي يكي از انواع شيريني‌هاي خوشمزه و مجلسي ايراني است كه معمولا براي مناسبت‌هاي خاص تهيه مي‌شود. معمولا دسرها و شيريني‌هايي كه شبيه هندوانه هستند براي شب يلدا مناسب هستند.

رولت هندوانه اي

رولت هندوانه اي يكي از رولت‌‌هاي مخصوص شب يلدا است كه‌‌ مي‌توانيد به سادگي در منزل اين رولت زيبا و جذاب را تهيه كنيد و در بلندترين شب سال در كنار خانواده دور هم باشيد. اما رولت هندوانه اي هم داخل فر و هم بدون فر تهيه‌‌ مي‌شود. براي روش بدون فر بايد از ‌‌ماهي‌تابه دو طرفه استفاده كنيد. با مجله دلتا همراه باشيد.

مواد لازم براي رولت هندوانه اي

  • تخم‌مرغ ۴ عدد
  • آرد ۱ پيمانه
  • شكر ۱/۲ پيمانه
  • بيكينگ پودر ۱ قاشق مرباخوري
  • آبجوش ۳ قاشق سوپخوري
  • وانيل ۱/۴ قاشق چايخوري

طرز تهيه رولت هندوانه اي

رولت يلدايي

مرحله اول

ابتدا زرده و سفيده تخم‌مرغ را جدا كنيد و سفيده را به همراه ۲ قاشق غذاخوري از شكر گفته شده بزنيد تا كم‌كم كف كند. سپس به هم زدن ادامه دهيد تا خامه‌اي شكل شود و زماني كه ظرف را برعكس كنيد نريزد. سفيده را داخل يخچال قرار دهيد تا خنك بماند.

مرحله دوم

حالا زرده‌‌ها را به همراه وانيل و مابقي شكر مانده هم بزنيد تا زرده‌‌ها از لختگي خارج و كشدار شوند. سپس در همين حين آبجوش را اضافه كنيد و سريع هم بزنيد تا زرده بسته نشود و مواد از حالت روان بودن خارج شود.

مرحله سوم

آرد و بيكينگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الك كنيد. سپس به مواد زرده اضافه كنيد و هم بزنيد. از هم‌زن دستي يا برقي‌‌ مي‌توانيد كمك بگيريد در انتها سفيده را اضافه كنيد و با ليسك هم بزنيد تا مواد به خوبي مخلوط شوند. سپس يك كاسه كوچك از مواد برداريد و بقيه را به دو قسمت مساوي تقسيم كنيد و به يكي رنگ قرمز و به ديگري رنگ سبز بزنيد.

اگر دسرهاي يلدايي بيشتري دوست داريد به دسر انار با ژله و بيسكويت پتي‌بور مراجعه كنيد.

مرحله چهارم

حالا كف يك سيني ۳۰*۴۰ را چرب و كاغذ روغني بيندازيد به طوري كه كاغذ كمي لبه داشته باشد تا هنگام خارج كردن رولت، مانند دسته به شما كمك كند. حالا هر دو رنگ را يك طرف سيني بريزيد و پياله كوچكي را كه ابتدا برداشتيد با رنگ سبز خوراكي پررنگ‌تر بزنيد تا روي قسمت‌‌هاي سبز رولت طرح ايجاد نماييد. سپس رولت را بريزيد و با پالت صاف كنيد و روي آن طرح بزنيد.

رولت

مرحله آخر رولت هندوانه اي

اگر فر شما فن ندارد بايد ۸ دقيقه در دماي ۲۳۰ درجه با حرارت از كف قرار دهيد. سپس در انتها ۲ دقيقه گريل را روشن كنيد تا بپزد و يا داخل يك ‌‌ماهي‌تابه كاغذ روغني انداخته و روي شعله پخش كن قرار دهيد تا پخته شود. بعد از پخت با كمك كاغذ روغني رولت را خارج و روي يك پارچه تميز قرار دهيد و به آرامي كاغذ را جدا و با پارچه رول كنيد و ۱ ساعت داخل يخچال قرار دهيد. مجدد رولت را باز كرده و خامه قنادي بزنيد و چند ساعت در يخچال بگذاريد و موقع سرو شكلات چيپسي روي آن قرار دهيد.

 طرز تهيه رولت هندوانه

پيشنهاد مطالعهتارت شكلات و انار، دسر ساده يلدايي را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.