• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

چند غذاي ساده براي ناهار يا شام سبك

۵ بازديد

يكي از بزرگ‌ترين دغدغه‌هايي كه براي خانم‌هاي خانه‌دار و حتي آقايوني كه به آشپزي علاقه دارند، وجود دارد اين پرسش است: «براي ناهار يا شام چه چيزي درست كنم.»

شام سبك

خيلي وقت‌ها پيش‌ مي‌آيد كه به دنبال يك دستور غذاي ساده و خوشمزه‌ مي‌گرديد. ممكن است خسته از سركار رسيده باشيد، وقت كم باشد و يا اصلا بي هيچ دليل خاصي حوصله آشپزي كردن را نداشته باشيد و دوست داشته باشيد يك غذاي ساده و سريع تهيه كنيد. در ضمن بيشتر اين غذاها كم كالري و سالم هم هستند. پس اگر دنبال تهيه شام سبك هم هستيد با مجله دلتا همراه باشيد.

شام سبك و ساده

قيمه ريزه، غذاي محلي ساده

قيمه ريزه نوعي خوراك با گوشت چرخ‌كرده است كه بر خلاف اسمش شباهت زيادي به خورشت قيمه ندارد. با تهيه كردن قيمه ريزه، اين غذاي ساده ايراني ديگر نيازي به انواع فست‌فود‌ها نخواهيد داشت.

سالاد ماكاروني، معرف حضور همه

اگر در رژيم لاغري هستيد بهتر است سس مايونز كمتري با اين غذا مصرف كنيد. با مقداري ماكاروني، گوجه‌فرنگي، خيارشور، نخود فرنگي و كالباس مي‌توانيد دل همه را به دست آوريد.

سالاد الويه، غذاي مسافرتي ساده

سالاد الويه يك غذاي دوست‌داشتني و راحت براي همه موقعيت‌ها به حساب‌ مي‌آيد. اين غذا را مي‌توانيد با ژامبون و يا با مرغ تهيه كنيد تا همه اعضاي خانواده هم راضي باشند.

كباب لاپلو

كباب لاپلو، غذاي ساده و يك شام سبك

يكي ديگر از انواع غذاي ساده با گوشت چرخ‌كرده كباب لاپلو است. پلو با لايه‌هاي كباب بي‌شك غذايي خوش‌طعم و بي‌نظير براي تنوع در برنامه غذايي خواهد بود.

استانبولي، ساده‌ترين غذاي ممكن

استانبولي

استانبولي يك نوع غذاي ساده با برنج است كه به راحتي تهيه‌ مي‌شود و عطر و طعم خوبي هم دارد. مقداري برنج، گوجه فرنگي و سيب‌زميني را دم دست بگذاريد، استانبولي را تهيه كنيد، با سالاد سرو كرده و لذت ببريد.

كوكو سيب‌زميني دوست‌داشتني

اين كوكو از آن غذاهايي است كه مي‌توان به شكل‌هاي مختلف و خلاقانه آن را درست كرد تا همه اعضاي خانواده از كوچك تا بزرگ را خوشحال كند.

كوكو سبزي، كوكوي دوست‌داشتني دوم

يكي ديگر از انواع كوكو كه بين مردم پرطرفدار به حساب‌ مي‌آيد، كوكو سبزي است. كوكو سبزي يكي از غذاهاي مفيد به شمار مي‌رود كه زمان زيادي هم براي تهيه آن از شما نمي‌گيرد.

سوتي پلو، غذاي محلي اردبيل

سوتي پلو

سوتي پلو يك نوع غذاي ساده محلي مخصوص استان آذربايجان است كه از تركيب برنج با شير تهيه شده و با انواع گوشت، خرما و كشمش سرو‌ مي‌شود.

ساندويچ سالاد مرغ، غذاي ساده بدون فر براي شام

در ساندويچ سالاد مرغ؛ گوشت سينه مرغ با مواد مختلفي طعم‌دار و پخته‌ مي‌شود و يك وعده غذايي سالم و مقوي را‌ مي‌سازد. اين ساندويچ را با هر نوع ناني كه مايل باشيد مي‌توانيد سرو كنيد.

سمبوسه گوشت، غذاي ساده جنوبي پر ادويه

سمبوسه انواع زيادي دارد و بيشتر به جنوب ايران نسبت داده‌ مي‌شود. اگر طرفدار غذاهاي تند و فلفلي هستيد، سمبوسه گوشت به سبك جنوبي را با ادويه زياد و همراه با سس‌هاي تند براي شام ميل كنيد.

 

سمبوسه

پيشنهاد مطالعهطرز تهيه سوپ كلم بروكلي را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.