• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

طرز تهيه حلوا مجلسي و خوشمزه با شيره انگور

۶ بازديد

حلواي شيره انگور يكي از حلواهاي بسيار خوشمزه و سالم است. كه به جاي اضافه كردن شربت به آرد، اين بار با شيره انگور اين حلوا را درست مي‌كنند.

طرز تهيه حلوا با شيره انگور

براي تهيه حلوا دستورهاي مختلفي وجود دارد. بعضي‌ها آرد را كاملا سرخ مي‌كنند تا به رنگ قهوه‌اي تيره دربيايد، برخي با خرما آن را شيرين مي‌كنند و بعضي ديگر با اضافه كردن مغزها به حلواي خود آن را به يك عصرانه مقوي تبديل مي‌نمايند. ما در اين بخش از مجله دلتا طرز تهيه حلوا با شيره انگور را به شما آموزش مي‌دهيم. حلوايي با طعم متفاوت كه شيريني اندكش آن را خوش‌خوراك‌تر مي‌كند.

مواد لازم

  • آرد سفيد: دو ليوان
  • شيره انگور: يك ليوان
  • كره: ۱۰۰ گرم
  • روغن: نصف ليوان

طرز تهيه

ابتدا آرد‌ها را دوبار الك كنيد. سپس يك تابه پهن را روي حرارت متوسط اجاق بگذاريد. آردها را در تابه بريزيد و مرتب هم بزنيد. بعد از ۱۰ دقيقه و با شروع تغيير رنگ دادن آرد، حرارت را كمتر كنيد و به هم زدن ادامه دهيد.

آردها را به حال خود رها نكنيد؛ چون تنها در چند لحظه ثابت روي اجاق ماندن، احتمال سوختن آردها وجود دارد. مرتب هم بزنيد و زير رو كنيد تا يك‌دست پخته شوند و به رنگ قهوه‌اي در بيايند.

بعد از قهوه‌اي شدن آردها (نه چندان تيره)، كره را در تابه بريزيد و با پشت كفگير چوبي روي كره بكشيد تا با آردها تركيب شود. سپس روغن را اضافه كنيد. وقتي روغن، كره و آردها خوب با هم تركيب شدند، شيره انگور را آرام آرام اضافه كنيد و هم بزنيد. با پشت كفگير روي حلوا بكشيد و دوبار مخلوط كنيد تا خوب با آرد مخلوط شوند.

مرحله آخر

وقتي حلواي يك‌دستي آماده شد، آن را در يك ظرف لبه كوتاه بريزيد و صاف كنيد و به مدت نيم ساعت در يخچال بگذاريد. مي‌توانيد حلوا را پس از خنك شدن به شكل لوزي برش دهيد يا اينكه روي آن را با پودر نارگيل يا خلال پسته و بادام تزئين كنيد.

حلوا با شيره انگور كه در اين مطلب طرز تهيه‌اش را ياد گرفتيد، كم‌چرب و كم شيرين است. در صورت تمايل، براي شيرين‌تر شدن مي‌توانيد روي آن را با پودر قند ساييده شده تزئين كنيد.

خاصيت شيره انگور

شيره انگور يكي از فرآورده‌هاي انگور است كه از آب انگور به دست مي‌آيد و بسيار مفيد و پر خاصيت است. شيره انگور كالري بيشتري نسبت به انگور دارد و مصرف ميزان كمي از آن انرژي مورد نياز بدن را تامين مي‌كند. اين شهد ويتامين‌هاي A، B، C و املاحي چون آهن، منيزيم، فسفر و كلسيم دارد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب كيك گردويي، بدون فر، آسان و سريع را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.