• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

شيريني قرابيه تبريزي، لذيذ و مقوي

۱۰ بازديد

شيريني قرابيه شيريني است كه از بادام، شكر و تخم مرغ به همراه مغزيجات تهيه مي‌شود. به همين دليل كمي شيريني گران‌تري به نسبت شيريني‌هاي ديگر است. همراه ما باشيد با آموزش اين شيريني به صورت خانگي.

قرابيه تبريزي

قرابيه تبريزي يك نوع شيريني محلي است. قرابيه طرفداران زيادي دارد. شيريني قرابيه بيشتر در مناطق آذربايجان، تركيه، زنجان و همينطور در قزوين و ديگر شهر‌هاي ايراني و خارجي تهيه مي‌شود. عموما شيريني قرابيه را به نان شيريني قرابيه تبريز و يا شيريني قرابيه تركيه نيز مي‌شناسند. هر چند كه قرابيه براي تبريز نيست و در بيشتر شهر‌ها تهيه مي‌شود و طرفداران خودش را دارد. اميدواريم از روي دستوري كه در مجله دلتا براي تهيه قرابيه تبريز آورده شده است اين شيريني را تهيه بفرمائيد و به همراه چايي و يا قهوه در كنار خانواده ميل كنيد.

مواد لازم براي تهيه شيريني قرابيه تبريز

  • سفيده تخم مرغ ۳ عدد
  • خلال بادام ۱۵۰ گرم
  • شكر ۲۰۰ گرم
  • وانيل ۱/۴ قاشق چايخوري
  • بادام، پسته و شكر براي تزئين

طرز تهيه شيريني قرابيه تبريزي

مرحله اول: بادام

بادام‌ها را خرد و ريز كنيد. براي اين كار مي‌توانيد بادام‌ها را درون غذا ساز بريزيد و يا در كيسه پلاستيكي ريخته و سپس بكوبيد. مي‌توانيد پودر بادام را به صورت آماده تهيه كنيد.

مرحله دوم: آماده كردن فر

فر را در ۱۵۰ درجه سانتي گراد و يا ۳۵۰ درجه فارنهايت روشن كنيد تا به مدت ۳۰ دقيقه گرم شود. قبل از روشن كردن فر، سيني فر را بيرون بياوريد.

مرحله سوم: آماده سازي خمير قرابيه

بادام‌ها را در ظرفي بريزيد. شكر، وانيل و سفيده تخم مرغ را به آن اضافه كنيد. كمي مخلوط كنيد و سپس با دنده‌ي ريز چرخ گوشت مواد را دو مرتبه چرخ كنيد.

خمير را كمي ورز دهيد. اگر احساس كرديد خيلي سفت است مي‌توانيد آن را دوباره در غذاساز بريزيد و يك سفيده تخم مرغ ديگر به خمير اضافه كنيد تا نرم شود. خمير آماده شده بايد تقريبا سفيد رنگ باشد.

مرحله چهارم:قيف زدن

داخل سيني فر يك كاغذ روغني پهن كنيد. به كمك ماسوره و يا قاشق و يا اسكوپ ساز خمير را با فاصله و با اندازه‌هاي تقريبا يكسان روي كاغذ روغني قرار دهيد.

مرحله پنجم: پسته و بادام

كمي پسته و بادام را خرد كنيد. براي تزئين شيريني مقداري پسته، بادام و در صورت تمايل مقداري شكر روي شيريني‌ها بپاشيد و كمي فشار دهيد تا به روي خمير بچسبند.

مرحله ششم: پخت شيريني قرابيه تبريز

سيني را داخل فر بگذاريد و اجازه دهيد به مدت ۱۵ الي ۲۰ دقيقه شيريني‌ها بپزند. مراقب باشيد كه شيريني‌ها نسوزند. فقط كمي اطرافشان و روي آن‌ها طلايي رنگ شود كافي است.

مرحله هفتم: پايان كار

وقتي شيريني‌هاي قرابيه تبريز آماده شدند آن‌ها را از فر خارج كنيد. صبر كنيد تا خنك شوند سپس از كاغذ روغني جدا كنيد. ممكن است بعضي شيريني‌ها به كاغذ روغني چسبيده باشند؛ براي جدا كردن آن‌ها مقداري آب به پشت كاغذ روغني اسپري كنيد. همچنين مي‌توانيد از دستمال پارچه‌اي مرطوبي به جاي اسپري آب استفاده كنيد. سپس شيريني را به آرامي از كاغذ روغني جدا كنيد. قرابيه تبريزي شما آماده است.نوش جان!

نكات كليدي در تهيه شيريني قرابيه

  • شيريني قرابيه تبريز خيلي زود و در مجاورت هوا خشك مي‌شود. بهتر است آن‌ها را در ظرفي درب‌دار نگه‌داري كنيد.
  • براي تزئين شيريني قرابيه تبريز به جاي اين‌كه بادام و پسته را خودتان خرد كنيد، مي‌توانيد از خلال بادام و خلال پسته استفاده كنيد.
  • نوع ديگر آن قرابيه گردويي تبريز است كه در تهيه شيريني گردويي به جاي بادام از پودر گردو و يا گردوي ريز شده استفاده مي‌شود.

پيشنهاد مطالعه : براي آشنايي با طرز تهيه انواع غذاهاي لذيذ مطلب مسقطي كاراملي، دسر دلچسب و محبوب شيرازي را مطالعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.