• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

ترفند هاي پخت باقالي پلوي حرفه اي

۸۹ بازديد

باقالي پلو از غذاهاي قديمي ايراني است كه در بيشتر مجالس و مهماني هاي رسمي سرو مي‌شود.

باقالي پلو

باقالي پلو يكي از پر طرفدار ترين غذاهاي اصيل ايراني و بهترين گزينه براي سرو در مجالس است. طرز تهيه باقالي پلو دشوار نيست، اما براي تهيه و پخت آن بايد نكته‌ هايي را رعايت كرد تا مزه و طعم آن خوشمزه‌ تر و لذيرتر شود.

نكته اول :

در تهيه باقالي پلو از باقالي هايي استفاده كنيد كه پوست سبز رنگي دارند و مدت طولاني در فريز نبودند. زيرا ماندن طولاني‌ مدت باقالي در فريزر باعث تغيير رنگ و طعم آن مي‌شود.

نكته دوم :

به اندازه نصف مقدار برنج، باقالي اضافه كنيد. مثلاً در ۴ پيمانه برنج، ۲ پيمانه باقالي بريزيد. رعايت اين مقدار باعث مي‌شود غذا يكدست باشد و پر باقالي يا كم باقالي نباشد.

نكته سوم :

بهترين گوشت‌ ها براي باقالي پلو، گوشت‌ گردن و ماهيچه است. البته اين غذا با گوشت مرغ هم سرو مي‌شود. جالب است بدانيد جنوبي‌ ها باقالي پلو را با ماهي هم مي‌خورند.

باقالي پلو با گوشت

نكته چهارم :

قبل از افزودن باقالي به برنج آبكش‌ شده، آن را ۵ تا 10 دقيقه در آب جوش بريزيد تا كمي نرم شود. توجه داشته باشيد كه اين زمان بيشتر نشود، چون در صورت زياد جوشيدن، باقالي ها پس از دم كشيدن با برنج، له مي‌شوند.

هنگام جوشيدن باقالي ها در آب، كف روي آن‌ ها را برداريد. در غير اين صورت باقالي پلو رنگ كدر و تيره‌اي پيدا مي‌كند كه خوشايند نيست.

نكته پنجم :

سبزي مناسب اين غذا شويد است كه توصيه مي‌شود حتماً از تازه آن استفاده كنيد تا باقالي پلو طعم بي‌نظيري داشته باشد. در ضمن مي‌توانيد هنگام دم كشيدن برنج، يك شاخه سير تازه ميان آن بگذاريد تا عطر منحصر به فردي بگيرد.

طرز تهيه باقالي پلو با گوشت

نكته ششم :

اگر باقالي پلو با گوشت گردن بود، براي طعم دادن بيشتر به اين غذا مي‌توانيد به برنج در حال دم كشيدن، دارچين افزوده و روي گوشت هم كمي‌ دارچين بريزيد. به اين ترتيب غذا طعم متفاوت‌ تري پيدا مي‌كند.

نكته هفتم :

براي ته ديگ باقالي پلو مي‌توانيد از برگ كاهو، مخلوط برنج با باقالي يا نان، به‌خصوص نان تافتون، استفاده كنيد.

براي ديدن مطالب بيشتر آشپزي مجله دلتا را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.