• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

غذاهايي كه نبايد در مايكروفر داغ كنيم

۹ بازديد

چندين غذا وجود دارد كه بهتر است براي گرم كردن آن‌ها از مايكروفر استفاده نكنيم. ليست غذاهاي ممنوعه در مايكروفر را در اين بخش براي شما آورده‌ايم تا آن‌ها را بهتر بشناسيد.

غذاهاي ممنوعه در مايكروفر

به دليل تغيير در شيوه آشپزي و همين طور استقبال از تهيه غذاهاي سريع، مايكروفر يكي از محبوب‌ترين وسايل برقي در آشپزخانه‌‌‌هاي امروزي است. مايكروفر‌‌‌هاي گوناگون، قابليت‌‌‌هاي برنامه‌ريزي گوناگوني دارند، اما يكي از ساده‌ترين كارهايي كه اغلب به وفور با مايكروفر انجام‌‌ مي‌شود، گرم كردن غذاهاي يخچالي است. خوبي اين روش اين است كه نيازي به استفاده از قابلمه يا تابه نيست و در اغلب موارد بدون اضافه كردن روغن،‌‌ مي‌شود غذا‌‌‌هاي مختلف را گرم كرد. شايد برايتان جالب باشد بدانيد كه گرم كردن همه غذاها در مايكروفر بي‌خطر نيست و ممكن است براي سلامتي شما ضررآفرين باشد. ما در اينجا، تعدادي از اين غذاهاي ممنوعه در مايكروفر را برايتان فهرست كرده‌ايم. با مجله دلتا همراه باشيد.

ليست غذاهاي ممنوعه در مايكروفر

پاستاي دوست‌داشتني

معمولا پاستا را با مقدار زيادي سس و پنير طبخ‌‌ مي‌كنند. اكثر افراد ترجيح‌‌ مي‌دهند تا براي گرم كردن پاستا، از مايكروفر استفاده كنند چرا كه گرم كردن پاستا در تابه به دليل سس و پنير،‌‌ مي‌تواند كمي دشوار باشد و همين شستن ظرف‌‌‌هاي كثيف نيز، دردسر ساز است. اما بايد بدانيد كه اصلا به صلاح نيست تا پاستاي سس‌دار را در مايكروفر گرم كنيد. براي گرم كردن پاستا، روي آن كمي آب جوش و مقداري روغن بريزيد و اجازه دهيد تا در ظرف نچسب به آرامي گرم شود.

پاستا

پيتزا يكي از غذاهاي ممنوعه در مايكروفر

عجيب ولي واقعي! متاسفانه رايج‌ترين روش گرم كردن پيتزا، استفاده از مايكروفر است. اين كار‌‌ مي‌تواند براي سلامتي به شدت مضر باشد. پيشنهاد ما به شما، استفاده از فر و يا اجاق گاز است. البته نا گفته نماند كه پيتزاي سرد خيلي خوشمزه است.

پيتزا

مرغ سوخاري

مرغ سوخاري غذايي بسيار هيجان‌انگيز است و به دليل ترد بودن روي مرغ، گرم كردن آن در تابه سخت است. اين غذا را به هيچ وجه در مايكروفر گرم نكنيد و به جاي آن، تكه‌‌‌هاي مرغ سوخاري را در ظرفي قرار داده و حتما رويش را با فويل بپوشانيد. به مدت ۱۰ دقيقه مرغ‌‌‌ها را درون فر و با دمايي در حدود ۳۷۵ درجه گرم كنيد.

مرغ سوخاري

استيك را به تابه بسپار

مي‌دانم اين يكي ديگر خيلي ناراحت‌كننده است! شايد گرم كردن استيك در مايكروفر، برايتان عاقلانه‌ترين روش باشد، اما بايد بدانيد كه اين روش براي سلامتي شما خطرآفرين است.‌‌ مي‌توانيد تابه‌اي را كمي چرب كنيد و اجازه دهيد تا استيك در آن به آرامي گرم شود.

استيك

اسفناج سرطان‌زا

اسفناج يكي از مفيدترين انواع سبزيجات است كه به دو شكل خام و پخته مصرف‌‌ مي‌شود. خوراك‌‌‌هايي كه حاوي اسفناج هستند، بسيار براي سلامتي مفيد هستند اما اگر براي گرم كردن آن‌‌‌ها از مايكروفر استفاده كنيد، ماده‌اي به نام نيروسامين در آن توليد‌‌ مي‌شود كه بسيار سرطان‌زا است. اين توصيه را جدي بگيريد.

غذاهاي ممنوعه

پيشنهاد مطالعهرولت كلم، غذاي لذيذ و خوشمزه را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.