• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

كباب كوبيده آبدار و رستوراني خوشمزه در خانه

۸ بازديد

اغراق نيست اگر بگوييم كباب كوبيده در ميان محبوب‌ترين و شناخته‌شده‌ترين غذاهاي ايراني رتبه اول را دارد. براي ما ايراني‌ها هيچ چيزي جاي چلوكباب كوبيده را نمي‌گيرد.

طرز تهيه كباب كوبيده سنتي

كباب كوبيده يكي از انواع كباب‌هاي مجلسي و خوشمزه ايراني است كه از محبوبيت بسيار بالايي برخوردار است. جالب است بدانيد اين محبوبيت به حدي است كه اين كباب را به پرمصرف‌ترين كباب در بين ايرانيان تبديل كرده است. در اين دستور براي تهيه كباب كوبيده از مخلوط گوشت گوسفندي (قلوه‌گاه) و گوشت گوساله (راسته) استفاده شده است كه تقريبا بهترين تركيب براي كباب كوبيده است. با اين تركيب‌ مي‌توانيد كباب كوبيده‌اي يكدست و با چربي متعادل تهيه كنيد. با مجله دلتا همراه باشيد تا طرز تهيه كباب كوبيده سنتي را ياد بگيريم.

مواد لازم براي كباب كوبيده سنتي

  • پياز ۵۰۰ گرم
  • راسته گوساله ۵۰۰ گرم
  • قلوه‌گاه گوسفند ۵۰۰ گرم
  • گوجه فرنگي متوسط ۴ عدد
  • زعفران دم‌كرده ۱ قاشق غذاخوري
  • نمك، سماق و فلفل سياه به اندازه كافي

طرز تهيه كباب كوبيده سنتي

مرحله اول

ابتدا پيازها را پوست بگيريد و بشوييد و سپس چرخ كنيد. در صورت تمايل‌ مي‌توانيد پيازها را ريز رنده كنيد. با دست فشار دهيد تا آب اضافي‌شان خارج شود.

مرحله دوم

آب پياز را كنار بگذاريد و پياز رنده‌شده را داخل يك كاسه مناسب بريزيد. گوشت را به صورت قطعات كوچك‌تر خرد و چرخ كنيد. بهتر است گوشت را دو بار چرخ كنيد تا منسجم‌تر شود.

كباب كوبيده سنتي

مرحله سوم

در مرحله بعدي زعفران دم‌كرده را به همراه مقداري نمك و فلفل سياه به مخلوط گوشت چرخ‌كرده و پياز اضافه كنيد. در اين مرحله بايد مايه كباب كوبيده را به خوبي ورز دهيد تا كاملا منسجم و يكدست شود تا زمان كباب كردن از سيخ نريزد.

مرحله چهارم

يك سلفون روي كاسه بكشيد و آن را به مدت حداقل ۲ ساعت در يخچال قرار دهيد تا به اصلاح عاميانه گوشت بيات شود و به سيخ بچسبد. پس از گذشت ۲ ساعت مايه كباب كوبيده را از يخچال خارج كنيد. سپس به مدت ۱۰ دقيقه ديگر ورز دهيد.

مرحله پنجم طرز تهيه كباب كوبيده سنتي

براي سيخ كردن بايد ابتدا دست خود را با آب پياز تر كنيد. سپس مقداري از مايه كباب كوبيده برداريد از بالاي سيخ شروع به فشار دادن مايه كباب كوبيده روي سيخ كنيد تا سيخ را به خوبي پوشش دهد. در پايان پس از اينكه سيخ كردن تمام شد با فشار انگشت روي گوشت برآمدگي ايجاد كنيد. بهتر است سيخ‌هاي كباب را به مدت يك ساعت درون يخچال قرار دهيد. در همين حين منقل ‌زغال را آماده كنيد.

ابتدا با سرعت باد بزنيد تا گوشت خودش را بگيرد. سپس سيخ‌ها را به صورت مداوم بچرخانيد تا گوشت به صورت يكنواخت كباب شود. در همين مرحله گوجه فرنگي‌ها را از وسط برش بزنيد و به سيخ زده و كباب كنيد پس از اينكه كباب‌ها آماده شد آن‌ها را به همراه نان يا برنج سرو كنيد. نكته مهم ديگر اينكه كباب كوبيده را حتما با سماق ميل كنيد.

اگر به انواع كباب‌ها علاقه داريد كباب استيك را هم بخوانيد.

كباب كوبيده

پيشنهاد مطالعهطرز تهيه باگت شكم پر را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.