• فلافل اسفناج، يك شام مغذي و سبك
  • طرز تهيه چلوكباب وزيري در خانه
  • طرز تهيه شيريني پنبه اي خانگي
  • چگونه از كپك زدن رب گوجه فرنگي جلوگيري كنيم؟
  • خورشت ماست، غذاي اعياني اصفهاني‌ها

طرز تهيه ۹ غذاي رژيمي با مرغ

۸ بازديد

اگر دوست داريد با انواع غذاها و سالادهاي رژيمي با گوشت مرغ آشنا شويد، ادامه اين مطلب را بخوانيد. ما در اينجا براي‌ شما تعدادي از غذاها و پيش‌غذاهاي خوشمزه با مرغ را گرد آورده‌ايم.

نه غذاي رژيمي با مرغ

اين روزها با سبك زندگي ماشيني و كم‌تحركي، چاقي و اضافه وزن به يكي از مشكلات رايج افراد تبديل شده است. يكي از مهم‌ترين راهكارهاي مبارزه با اضافه وزن غير از ورزش، روي آوردن به خوردن غذاهاي سالم و كم‌كالري است. گوشت مرغ به ويژه سينه آن بهترين منبع پروتئيني براي گنجاندن در غذاهاي رژيمي و كم‌كالري است، زيرا چربي پايين و پروتئين بالايي دارد. با مجله دلتا همراه باشيد تا نه غذاي رژيمي با مرغ را ياد بگيريم.

سالاد سزار رژيمي يكي از  ۹ غذاي رژيمي با مرغ

سالاد سزار

اين سالاد خوشمزه با سينه مرغ، كاهو، سير و پنير پارمزان درست مي‌شود كه مواد مغذي و عالي براي سلامتي هستند. در اين سالاد رژيمي سينه مرغ به روش كبابي پخته مي‌شود تا كالري كمي داشته باشد. همچنين در تهيه سس سالاد به جاي مايونز از ماست استفاده مي‌شود؛ البته از سركه بالزاميك نيز مي‌شود به جاي سس در اين سالاد معركه استفاده كرد.

سالاد مرغ كاري

 غذاهاي رژيمي

در اين سالاد از پودر كاري استفاده مي‌شود كه مزه آن را به غذاهاي هندي نزديك مي‌كند. ساقه كرفس، پيازچه، انگور و بادام از ديگر مواد اوليه سالاد مرغ كاري هستند كه اين سالاد را به منبعي سرشار از ويتامين‌ها و معدني تبديل مي‌كنند.

برنج گل كلم با مرغ

اين غذا فقط با چند مواد اوليه يعني گل كلم، روغن زيتون و فيله مرغ درست مي‌شود و طرز تهيه آن بسيار آسان است. يكي از ويژگي‌هاي مثبت اين غذا جايگزيني برنج با برنج گل كلم است كه باعث مي‌شود كربوهيدارتش بسيار كم باشد.

غذاي رژيمي

مرغ رژيمي فلفلي

مرغ رژيمي فلفلي، از جمله غذاهاي رژيمي خوشمزه‌اي است كه از تركيب مرغ با چند ادويه و ليموترش درست مي‌شود. اين غذا هم عطر و طعم دلچسبي دارد هم پختش راحت است.

سالاد مرغ و كاهو چيني

براي درست كردن اين سالاد مرغ بريان، كاهو و هويج را خرد و با يكديگر مخلوط مي‌كنند. سپس، اين مواد را با سس مخصوصي مي‌پوشانند كه تركيبي از زنجبيل، سس سويا، آب ليموترش، سركه، عسل، روغن زيتون، فلفل و نمك است. استفاده از مرغ و سبزيجات باعث مي‌شود اين سالاد از پروتئين و فيبر بالايي برخوردار باشد.

سالاد مرغ

 ناگت مرغ و سبزيجات

اگر از طرفداران ناگت هستيد، مي‌توانيد در خانه ناگت‌هاي خوشمزه و كم‌كالري درست كنيد و در رژيم غذايي‌تان تنوع ايجاد كنيد.

 سوپ نودل و مرغ رژيمي

نودل

سوپ نودل و مرغ رژيمي، يكي از سوپ‌هاي آسيايي مقوي و خوشمزه‌ است كه مي‌توانيد آن را در برنامه غذايي‌تان قرار دهيد. براي تهيه اين سوپ از سينه مرغ، هويج، پياز، سيب‌زميني، جعفري، سير و نودل استفاده مي‌شود و طرز تهيه آساني دارد.

 سالاد مرغ با كربوهيدرات كم

براي درست كردن اين سالاد از سينه مرغ، پياز، گردو و پنير فتا استفاده مي‌شود كه همگي آن‌ها داراي كالري نسبتا پاييني هستند. البته براي كم‌تر كردن كالري سالادتان مي‌توانيد مرغ را آب‌پز كنيد و براي تهيه سس سالاد به جاي مايونز از ماست يوناني يا همان سركه بالزاميك استفاده كنيد.

سوپ رژيمي مرغ و سبزيجات

اين سوپ با مقداري هويج، سيب‌زميني، سبزيجات و سينه مرغ تهيه مي‌شود و استفاده از مواد متنوع و مقوي، آن را تبديل به بمب ويتامينه كرده است. اين نه غذاي رژيمي با مرغ به شما كمك مي‌كند تا خيلي سريع يك شام مناسب آماده كنيد.

غذاهاي مرغي

پيشنهاد مطالعهطرز تهيه بستني رژيمي خانگي را هم بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.